Pismo ogólne do urzędu
Pismo ogólne to pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez Internet i które nie mają oddzielnych formularzy.
Kogo dotyczy
Każdy, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.
Czas realizacji
Czas oczekiwania na odpowiedź zależy od rodzaju twojej sprawy lub od stopnia jej skomplikowania.
Odpowiedź uzyskasz:
- elektronicznie:
- na „Moją skrzynkę” w Mój Gov. Aby sprawdzić skrzynkę:
- kliknij przycisk Mój Gov w prawym górnym rogu strony,
- przeczytaj Klauzulę przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną i kliknij Przejdź dalej,
- zaloguj się, a nastęnie wpisz kod, który dostaniesz w wiadomości SMS,
- rozwiń menu boczne po lewej stronie i wybierz zakładkę Moja skrzynka.
- na „Moją skrzynkę” w ePUAP. Aby sprawdzić skrzynkę:
- wejdź na ePUAP i zaloguj się,
- kliknij Moja skrzynka na górze po prawej stronie.
- na „Moją skrzynkę” w Mój Gov. Aby sprawdzić skrzynkę:
- pocztą tradycyjną – jeśli zaznaczysz odpowiednie pole w formularzu pisma ogólnego.
Wymagane dokumenty
Pismo ogólne.
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
nie dotyczy
Podstawa prawna
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 180).